آیا میتوان مدرک دانشگاهی خرید؟
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

درک تحصیلی معتبر، یکی از راه هایی است که به کمک آن می توانید در شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی استخدام شوید. به همین دلیل اگر مدرک تحصیلی خوبی نداشته باشید احتمالا نمی توانید در این مراکز استخدام شوید و فرصت های زیادی را از دست خواهید داد.

درک تحصیلی معتبر، یکی از راه هایی است که به کمک آن می توانید در شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی استخدام شوید. به همین دلیل اگر مدرک تحصیلی خوبی نداشته باشید احتمالا نمی توانید در این مراکز استخدام شوید و فرصت های زیادی را از دست خواهید داد. لذا افراد زیادی به دنبال خرید مدرک دانشگاهی هستند تا از این طریق بتوانند در موسسات مختلف استخدام شوند؛ اما آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟ آیا خرید فوق لیسانس دانشگاه آزاد ممکن است؟ دیدگاه قانون نسبت به خرید مدرک دانشگاهی چیست؟ آیا خرید مدرک قانونی است؟

با توجه به این که در حال حاضر افرادی در حوزه فروش مدرک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری فعالیت می کنند. شما به دنبال راه هایی جهت خرید مدرک تحصیلی دانشگاهی باشید؛ اما آیا این کار ممکن است و چه نتیجه ای برای شما دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوالات می توانید با مشاوران خبره تحصیلی با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

آیا خرید مدرک قانونی است؟

بسیاری از افرادی که شرایط تحصیلی ندارند برای به دست آوردن مدرک تحصیلی دانشگاهی به دنبال خرید این مدارک هستند. داشتن مدرک تحصیلی، یکی از واجبات زندگی اجتماعی برای استخدامی است که برای مهاجرت تحصیلی، احداث شرکت و غیره نیز کاربرد دارد. به همین دلیل افراد زیادی قصد دارند تنها با پرداخت چند میلیون تومان، صاحب یک مدرک دانشگاهی معتبر شوند.

متاسفانه جعل مدرک تحصیلی یکی از موارد غیرقانونی است که در کشور ما وجود دارد و در آن متخلفان می توانند مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی، کاردانی، ارشد و دکتری را جعل کنند. آن ها علاوه بر مقطع تحصیلی می توانند در انتخاب رشته تحصیلی نیز متقاضیان خود را آزاد بگذارند تا رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. در اکثر مدارک جعل شده، نام دانشگاه های سطح پایینی به چشم می خورد که معمولا دریافت مدرک تحصیلی در آن ها آسان است. گرچه این نوع از مدارک هیچگونه سندیت قانونی ندارد و تنها با یک استعلام ساده جعلی بودن آن ها برملا خواهد شد.

کلیه متخلفان فروش مدرک تحصیلی کار خود را قانونی اعلام می کنند و به مشتریان خود می گویند که کلیه ضوابطشان بر اساس قانون است؛ در حالی که از نظر قانون ارائه هر گونه مدرک تحصیلی بدون طی کردن دوره آموزشی آن غیرمجاز است و در صورت شناسایی با متخلفان برخورد و به 1 الی 3 سال حبس محکوم خواهند شد.

آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم، خرید هر گونه مدرک دانشگاهی بدون گذراندن دوره آموزشی آن در دانشگاه ها و موسسات مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش کشور غیرقانونی است؛ بنابراین جعل هر گونه مدارک دانشگاهی جرم بوده و کسانی که مدرک جعلی را صادر و دریافت کردند، به مجازات محکوم می شوند. با توجه به اهمیت این موضوع در ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است، هرکسی که مدرک اشتغال به تحصیل، تاییدیه، فارغ التحصیلی، ریز نمرات یا ارزشنامه دانشگاه های داخلی و خارجی کشور را جعل کند باید خسارت آن را پرداخت کرده و به 1 تا 3 سال حبس محکوم شود. در صورتی که مرتکب شونده، جایگاه بزرگی در وزارتخانه ها، موسسات، نهاد و سازمان های دولتی داشته باشد باید به حداکثر مجازات محکوم شود.

این قانون تنها برای جعل مدارک دانشگاهی دیپلم به بالا است. لذا کسانی که مدارک جعلی پایین تر از دیپلم، مدارک موسسات آموزش زبان های، مدارک حوزوی، مدارک موسسات کمک آموزشی خارجی و سایر مدارک را دارند باید بر اساس ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی علاوه بر جبران خسارت به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم شوند.

منبع: https://b2n.ir/m96945





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: